اهمیت غرفه سازی در نمایشگاه ها

غرفه سازی یکی از انواع فعالیت‌های ساخت‌وساز است که عمدتاً در رابطه با فضاهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با فنون معماری و طراحی و همچنین استفاده از خلاقیت و نبوغ، غرفه سازی به یکی از حرفه‌های مهم در جهت معرفی کسب‌وکار تبدیل‌شده است که نقش زیادی در معرفی برند ایفا می‌کند. غرفه سازی به‌ عنوان یک عامل مهم در کسب سهم بیشتر از بازار، تلقی می‌شود.
در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در این حرفه اهمیت بسیاری دارند.
مراحل غرفه سازی نمایشگاهی 
اهمیت این صنعت باعث شده است که غرفه سازی از مراحل گوناگونی تشکیل شود، در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:
1. دریافت اطلاعات اولیه از مشتری در هنگام ثبت سفارش 
٢. ارائه طرح اولیه سه‌بعدی
٣. بررسی طرح با مشتری و اعمال تغییرات مطابق با سلیقه آنها
٤. اجرای طرح نهایی در محل غرفه

متریال‌های استفاده‌ شده در غرفه سازی 
بهتر است انتخاب نوع مصالح مورد استفاده را به تکنسین متخصص واگذار کنید؛ اما این تصمیم‌گیری با توجه به تغییراتی که در میزان قیمت ایجاد می‌کند باید با  مشتری هماهنگ شود.
انتخاب نوع مواد مورد استفاده گاه بستگی به نوع محصول دارد؛ زیرا درباره برخی  کالاها ممنوعیت استفاده از برخی مصالح وجود دارد. به‌طورکلی از موادی مانند: ام دی اف، شیشه، پارکت، چوب و سایر مواد در بخش‌های مختلف غرفه استفاده می‌شود.
اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی در پیشرفت و توسعه
غرفه یکی از مکان هایی است که به عنوان معرف شرکت مربوطه عمل می کند و نقش بسیار مهمی در موفقیت دارد. بنابراین باید در تلاش باشیم تا طراحی و کارهای چیدمان غرفه ما به نحوی انجام گیرد که دربرگیرنده تمام اهداف ما از شرکت در نمایشگاه باشد. آگاهی از اصول و نکات غرفه سازی نمایشگاهی، به ما کمک می کند تا تمامی ویژگی های غرفه های نمایشگاهی از قبیل موقعیت مکانی مناسب، هماهنگی با محصولات، طراحی بی نظیر، جذابیت بالا و همچنین موفقیت در انتقال پیام را برآورده کنیم. برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی می تواند به عنوان فرصتی برای معرفی ما به دیگر شرکت ها و به خصوص جهان باشد. از اینرو با غرفه سازی نمایشگاهی می توانید محصولات جدید خود را معرفی کنید و آن ها را به نمایش بگذارید، سرمایه گذاران جدید را تحت تاثیر قرار دهید، اعتبار و قدرت برند خود را به نمایش بگذارید و در نهایت باعث پیشرفت خود باشید.
نقش چیدمان در غرفه سازی نمایشگاهی
به منظور موفقیت در کار باید استانداردهایی را در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی رعایت کنیم تا به هدف مورد نظر خود دست پیدا کنیم. بررسی و توجه به نکات فنی یکی از اصول و استانداردهای اصلی در غرفه سازی می باشد. از اینرو شما باید عواملی نظیر نورپردازی، فصل برگذاری، ارتفاع سقف، متراژ فضا، مسیر ورود و خروج، رطوبت و غیره را در نظر بگیرید. باید غرفه خود را طوری طراحی کنید که در کنار غرفه های دیگر برجسته باشد و طراحی آن متمایز از غرفه های محاور باشد. دکوراسیون و چیدمان غرفه باید طوری انجام شود که کالای مورد فروش کانون توجه قرار گیرد. سعی کنید غرفه خود را در نهایت سادگی، شیک نگه دارید؛ بنابراین هر چیزی که باعث می شود غرفه سازی نمایشگاهی شما شلوغ شود را از دستور کار حذف کنید. هماهنگی و هارمونی در فضا را فراموش نکنید.

بهره گیری از طرح های مدرن غرفه سازی نمایشگاهی
یکی از مهم ترین نکات در غرفه سازی نمایشگاهی استفاده از طرح های به روز و مدرن می باشد که در عین سادگی و زیبایی، سرشار از نوآوری و خلاقیت باشد. طراحی یک غرفه باید به گونه ای باشد که در کوتاه ترین زمان بازدید کننده را جذب نموده و بتواند نیازهای فرد را از نظر بصری تأمین کند. قرار دادن محصول مورد نظر در دید مخاطب و دسترسی فرد به این محصولات، یکی از نکات مهم در طراحی یک غرفه است که باید مدنظر قرار داد. از آنجایی که نمایشگاه ها معمولاً پر ازدحام می باشد طراحی غرفه ها باید به گونه ای باشد که مشتری به راحتی امکان ورود و خروج داشته باشد.


نکاتی برای طراحی بهتر غرفه های نمایشگاهی

در هنگام ساخت غرفه های نمایشگاهی گاهی اوقات بهترین ایده ساده ترین ایده می باشد، اگر احتیاج دارید که برای مشتری فضایی آرام را ایجاد کنید سعی کنید برای طراحی یک ایده خلوت و ساده را بر گزینید. ایده های طراحی به صورت ناگهانی به ذهن می رسند بنابراین اگر بعد از مدت کوتاهی فکر کردید خسته شدید، نا امید نشوید و به کار خود ادامه دهید. سعی کنید فیلم های گوناگون، عکس های متنوع و مجلات مختلفی را در زمینه ای که می خواهید غرفتان را بسازید ببینید، این کار باعث می شود شما بهتر فکر کنید و ایده های بهتری را بدهید.
اهمیت غرفه سازی نمایشگاه

اولین قدم در طراحی غرفه سازی نمایشگاه، ارائه خلاقیت در طراحی نوآوری و استفاده مناسب از فضای محدود نمایشگاه می باشد. غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای طراحی شود که در زمان های شلوغ و در مواقع ازدحام جمعیت بتواند مشتری را جذب خود کند و تاثیر گذاری قوی بر وی داشته باشد و از سایر رقبا پیشی بگیرد. این طراحی باید طوری باشد که در زمان کوتاه بازدید برای بازدیدکنندگان، او را به سمت خود بکشاند.

از مواردی که هنگام طراحی غرفه باید به آن توجه شود، قیمت غرفه نمایشگاهی و شخصیت انسان ها می باشد که فرد طراح باید توجه کند که چه چیزهایی شخصیت انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای رسیدن به این هدف فرد می تواند از عنصرهایی مثل رنگ، نور، و... استفاده کند. قیمت غرفه نمایشگاهی نیز تاثیر بسزایی در بودجه برای طراحی آن دارد. در ادامه با قیمت غرفه نمایشگاهی و انواع آن بیشتر آشنا خواهید شد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

قوانینی که در نمایشگاه ها برای غرفه سازی باید رعایت شود

نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاهی

غرفه نمایشگاهی جزیره ای چیست و چه کاربردی دارد ؟